Powered by Smartsupp

Z hliníka zlato: kúpili tri fabriky na Slovensku, teraz si preverujú kanadskú

Často si ich pletú so značkou známeho piva. Po pätnástich rokoch na trhu má však meno slovenskej skupiny Heneken vlastný silný cveng. Metalurgický holding, ktorý vybudovali Michal Hudoba a Adrián Stolár, totiž vlani prekročil tržby pol miliardy eur a v čistom zarobil desať miliónov eur.

Heneken podniká s hliníkom, horčíkom, kremíkom a ďalšími kovmi, ktoré dováža, vyrába a vyváža naprieč piatimi svetadielmi.

Vlani skupina zabezpečila priemyselným podnikom viac ako stotisíc ton kovov. A veľmi rýchlo expanduje. Za päť rokov kúpili Hudoba so Stolárom na Slovensku tri výrobné závody, v lete spustili výrobu v Turecku a dokončujú prevzatie závodu v Juhoafrickej republike. Ďalšia v poradí by mala byť akvizícia fabriky v kanadskom Montreale.

Firmu postavili na obchode s hliníkom

Dvojica zakladateľov Henekenu mala blízko k biznisu už počas štúdia na vysokej škole. Stolár kariérne vyrastal na predaji odmínovacieho zariadenia Božena, Hudoba na transakciách so softvérovými produktmi a neskôr kovmi vo firmách s poľskými a švajčiarskymi matkami. Obchodné a podnikateľské zručnosti však chceli pretaviť do vlastného biznisu.

Firmu Heneken sa rozhodli postaviť na obchode s hliníkom, ktorý potreboval slovenský a európsky priemysel. Úspech prinieslo mladým podnikateľom použitie moderných technológií a metód pri poisťovaní pohľadávok, zabezpečení logistiky, oslovo vaní klientov či hľadaní nových trhov.

Firma si postupne vybudovala silný obchodný tím, globálnu distribučnú sieť s centrálou v Bratislave a pobočkami v Európe, USA aj Ázii. Prevádzkuje sklady v holandskom Rotterdame, slovinskom Koperi, tureckom Istanbule, americkom Baltimore, českom Brne a na Slovensku v Senci. Dnes má Heneken v portfóliu viac ako pol tisícky odberateľov, medzi nimi i najväčšie svetové automobilky, stavebné firmy, podniky z leteckého a zbrojárskeho priemyslu.

Pôvodný článok TU