Často si ich pletú so značkou známeho piva. Po pätnástich rokoch na trhu má však meno slovenskej skupiny Heneken vlastný silný cveng. Metalurgický holding, ktorý vybudovali Michal Hudoba a Adrián Stolár, totiž vlani prekročil tržby pol miliardy eur a v čistom zarobil desať miliónov eur.
Heneken podniká s hliníkom, horčíkom, kremíkom a ďalšími kovmi, ktoré dováža, vyrába a vyváža naprieč piatimi svetadielmi.
Vlani skupina zabezpečila priemyselným podnikom viac ako stotisíc ton kovov. A veľmi rýchlo expanduje. Za päť rokov kúpili Hudoba so Stolárom na Slovensku tri výrobné závody, v lete spustili výrobu v Turecku a dokončujú prevzatie závodu v Juhoafrickej republike. Ďalšia v poradí by mala byť akvizícia fabriky v kanadskom Montreale.
Firmu postavili na obchode s hliníkom
Dvojica zakladateľov Henekenu mala blízko k biznisu už počas štúdia na vysokej škole. Stolár kariérne vyrastal na predaji odmínovacieho zariadenia Božena, Hudoba na transakciách so softvérovými produktmi a neskôr kovmi vo firmách s poľskými a švajčiarskymi matkami. Obchodné a podnikateľské zručnosti však chceli pretaviť do vlastného biznisu.
Firmu Heneken sa rozhodli postaviť na obchode s hliníkom, ktorý potreboval slovenský a európsky priemysel. Úspech prinieslo mladým podnikateľom použitie moderných technológií a metód pri poisťovaní pohľadávok, zabezpečení logistiky, oslovo vaní klientov či hľadaní nových trhov.
Firma si postupne vybudovala silný obchodný tím, globálnu distribučnú sieť s centrálou v Bratislave a pobočkami v Európe, USA aj Ázii. Prevádzkuje sklady v holandskom Rotterdame, slovinskom Koperi, tureckom Istanbule, americkom Baltimore, českom Brne a na Slovensku v Senci. Dnes má Heneken v portfóliu viac ako pol tisícky odberateľov, medzi nimi i najväčšie svetové automobilky, stavebné firmy, podniky z leteckého a zbrojárskeho priemyslu.