Powered by Smartsupp

Kde dáva nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily priestor uspieť malým firmám?

 V rámci dodávateľských reťazcov sa počas krízy nemenili len platobné podmienky, ale najmä dodacie. Tie sa násobne predĺžili, čo vytvorilo tlak, aby sa firmy radšej predzásobili aby v prípade, že príde objednávka, nečakali 9 mesiacov na vstupy.

✔ Firmy musia byť v krízových časoch flexibilné – obmeniť, doplniť svoje produktové portfólio.

✔ Napríklad rodinná firma z odevného sektoru pôvodne vyrábala spoločenské odevy, počas pandémie však diverzifikovali odberateľov aj výrobu a začali sa zameriavať na výrobu zdravotníckych pomôcok a ošatenie. V oboch odvetviach pôsobia dodnes.

✔ Nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily je aj v zahraničí naprieč všetkými odvetviami. To dáva priestor aj malým firmám uspieť vo väčších projektoch za hranicami (napr. montážne práce vo Fínsku, Dánsko, Francúzsko)

✔ Ďalšia firma, vyrábajúca alkoholické nápoje, sa počas pandémie preorientovala na výrobu dezinfekcie.

✔ Firmy výrazne ovplyvnila aj energetická kríza, niektoré museli ukončiť výrobu a dodnes ju nerozbehli späť.

✔ Dopady vojny na Ukrajine je cítiť aj po viac ako 2 rokoch od jej začiatku. Slovenským exportérom vypadli štandardné trhy, ako Rusko, Bielorusko, ale aj samotná Ukrajina. Musia si tak hľadať náhradné trhy, odberateľov. A práve Eximbanka vie podporiť exportérov v ich expanzii na nedostupnejšie teritóriá.

👉 Toto všetko a ešte viac odznelo na konferencii TREND.sk Rodinné firmy z úst Tatiana Harmady, riaditeľky financovania Eximbanky.

👉 V panely z krízy do krízy – odolnosť rodinného podnikania v nestabilných časoch vystúpili aj Michal KUKULA, Erika Matwij a Lenka Bartošová.

hashtageximbanka hashtagexport hashtagfamilybusiness

Pozrite si ďalšie články
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Podobné články
Pre slovenské spoločnosti predstavuje dohoda nový potenciálny trh takmer s…
Rôzne aspekty prebiehajúceho konfliktu na Ukrajine sú predmetom mnohých diskusii…
Zástupcovia Eximbanky boli súčasťou podnikateľskej misie do Brazílie….
Pozrite si naše produkty
Bankové produkty
Vyberieme balík riešení, ktorý zodpovedá vašim potrebám
Poistné produkty
Vyberieme balík riešení, ktorý zodpovedá vašim potrebám
Máte otázky?
Odbor marketingu a komunikácie

Mgr. Diana Polónyi, PhD.
riaditeľka

Ing. Martina Vráblik Solčányiová
média

Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu