Powered by Smartsupp

Slovenské firmy láka poľský trh veľkosťou, no nie je bez rizík

Poliaci sú citliví na ceny, no otvorení online predajným kanálom

Poľsko je šiestou najväčšou ekonomikou v Európe a jedinou krajinou EÚ, ktorá neprepadla v krízových rokoch 2007 až 2008 do recesie. Severný sused je už roky jedným z najatraktívnejších smerov prílevu priamych zahraničných investícií a je lídrom v regióne CEE z hľadiska počtu investícií na zelenej lúke. Aj preto slovensko-poľské obchodné vzťahy naberajú na význame.

Platobná disciplína

Poľsko sa v rebríčku zahraničných investorov na Slovensku nachádza na 14. mieste a v roku 2021 zaznamenali hodnotu 439 miliónov eur. Najviac investícií je sústredených v sektoroch automobilového, strojárskeho priemyslu, IKT a obchodu.

Na Slovensku sú aktívne poľské firmy z rôznych segmentov ako napríklad Merkury Market Slovakia, CCC Slovakia, Wojas Slovakia, Red Black Red White, LPP Slovakia, mBANK či najnovšie aj Allegro, Orlen a na vstup sa pripravuje aj maloobchodná sieť Biedronka.

Najväčšou poľskou investíciou bol v roku 2004 nákup 55 percent slovenskej softvérovej firmy Asset Soft poľskou spoločnosťou COMP Rzeszów, ktorá dnes funguje pod názvom Asseco Poland, čím vznikol spoločný podnik Asseco Central Europe so sídlom v Bratislave.

Pre slovenské firmy predstavuje Poľsko druhé najvýznamnejšie investičné teritórium. V roku 2021 dosiahli slovenské investície v Poľsku hodnotu 377 miliónov eur. V krajine sa úspešne etablovalo približne tisíc slovenských podnikateľských subjektov.

Kompletný článok TU

Pozrite si ďalšie články
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Podobné články
Krajiny Strednej Ázie sa v posledných desaťročiach postupne transformovali z…
Rozhovor s Milanom Mackovichom, riaditeľom rozvoja medzinárodného obchodu spoločnosti DefTech…
Pozrite si naše produkty
Bankové produkty
Vyberieme balík riešení, ktorý zodpovedá vašim potrebám
Poistné produkty
Vyberieme balík riešení, ktorý zodpovedá vašim potrebám
Máte otázky?
Odbor marketingu a komunikácie

Mgr. Diana Polónyi, PhD.
riaditeľka

Ing. Martina Vráblik Solčányiová
média

Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu
Nezmeškajte dôležité informácie zo sveta exportu